fbpx

Kraftig økning i antall kunder med markedsføring

Endelig et positivt strømsjokk fra Vibb

– økte kundemassen med 1011% på fire måneder​

Selv i en tøff bransje er vekst mulig

Vibb er en utfordrer i strømbransjen. En tøff bransje, der mange er lojale til sine leverandører og det er kjente selskaper med store budsjetter og aggressive salgsmetoder. Her måtte det mer til enn bare Facebook, Instagram og Google.

Utfordring

Innen kampanjen var kundemassen stabil. For å få oppmerksomhet i et tøft marked måtte Vibb skille seg ut fra konkurrentene. Vi måtte være synlige når kunder tenker på strøm eller vurderer å bytte.

Budskapet om at Vibb har 0 øre påslag og 0 kr månedspris kunne fort druknet i mengden. Vibb måtte gå fra «Generisk strømselskap» til «Å spre gode vibber» med en kampanje som skilte seg ut.

Løsning

Konseptet «Positivt Strømsjokk» ble til i samarbeid med reklamebyrået Yellow Banan og Rising Bear for å spille på «strømsjokk» som hadde blitt popularisert gjennom media. Nå skulle vi skape et positivt «strømsjokk».

Løsningen ble en kampanje med en svært bred mediemiks. Vi utnyttet teknologien og optimaliserte bruken av data. Kunder skulle få en sømløs opplevelse der vi guidet kunden mot å velge Vibb som strømleverandør.

Resultatene

1011%

Økning i kundemasse

14 mill

Visninger

4,5 mill

Rekkevidde

På under 4 måneder

"Vi er veldig fornøyd med resultatene av kampanjen. Hovedmålet var kundevekst, samtidig som Vibb skulle bli kjent som et nytt og annerledes strømselskap. Med et klart og tydelig budskap, spredd i et stort antall medier, har Vibb klart å ta en unik posisjon i markedet og tiltrekke seg nye kunder. Kundeveksten har økt i takt med optimalisering av kampanjen, vi ser flere og flere snakker om Vibb i sosiale medier og dette har igjen medført en sterk vekst i antall vervinger."

Julie hos Vibb
Markedssjef