fbpx

45% inntektsøkning med Meta- og Google-annonsering

Hvordan vi økte omsetningen til en nettbutikken til Den Dama

– og optimaliserte mediemiksen med fokus på å vinne nye kunder og økte verdien til tidligere kunder.

Vi hjelper våre kunder til å lykkes

Den Dama og DenDama.com er en spesialisert mote og klesbutikk for damer lokalisert på Frogner i Oslo. Det er en institusjon av en multibrand-butikk som etablerte seg i nåværende lokaler i 1994 og har i over 25+ år tilbudt det beste innen klær, vesker, sko og tilbehør. 

Med deres visjon «Up front in fashion» jobber jentene i butikken hardt for å være nummer 1-destinasjonen for fashion i Norge.

 

Utfordringen

DenDama.com ble relansert under nedstengningen av Norge med en ny og moderne nettbutikk, og nå var det på tide å realisere vekstpotensialet ytterligere. 

Nettbutikken hadde allerede skapt et godt grunnlag med en innarbeidet kjent merkevare, og med begrensede ressurser skapt en stor lojal tilhengerskare på sosiale medier med over 30,000 følgere på Instagram og Facebook.

Løsningen

Våren 2021 startet vi vår jobb med å øke synligheten for Den Dama samt øke omsetningen i  nettbutikken DenDama.com.

Etter en innledende analyse ble det fort klart for oss at en miks av Google og Meta (Facebook og Instagram) var der vi på kort sikt kunne tilføre mest. Den Dama fører over 60+ merkevarer og har over 6000 varelinjer i sitt utvalg.

Diverse grunnleggende tiltak ble gjennomført. Tracking kom på plass og oppsett av shoppingannonser satte fart på nettbutikken.

Resultatene

45%

Inntektsøkning

34%

Økning i transaksjoner

7,9%

Økning i gjennomsnittlig ordreverdi

På under 6 måneder

Det er ingen snarvei til suksess, Den Dama har holdt på i over 25 år, og har klart å holde seg relevant hele tiden.

Med ny nettbutikk og i tillegg kreative og flinke medarbeidere står Den Dama godt rustet for ytterligere vekst de kommende årene!

Partnere

Medier

MarTech & AdTech