fbpx

41% økning for nettbutikk på ett år

Transformasjonen av Ment

– Strategisk, datadrevet markedsføring hjalp en lokal produsent til å vokse i en digital verden.

Selv i en tøff bransje er vekst mulig

Ment, grunnlagt av søstrene Ingvild og Sidsel i en nedlagt skifabrikk på Fåberg i 2012, har alltid hatt et brennende ønske om å designe og produsere kvalitetsprodukter som ikke er påvirket av lite bærekraftige, kortlevde trender. Med naturen som inspirasjon og rettesnor, har Ment utviklet en rekke designprodukter til praktisk bruk, alle født og utviklet på Fåberg. Ment for verden.

Utfordring

Da Covid-19-pandemien tvang mange bedrifter til å omstille seg, ble Ment’s nettbutikk en viktig kanal. Samtidig var det en utfordring å tiltrekke besøkende til deres fysiske butikk og showroom. Det ble satt opp videomøter og omvisning for mindre grupper.

Vår mål var å øke trafikken til nettbutikken, samtidig som vi skulle tiltrekke flere besøkende til den fysiske butikken, showroomet og omvisning av produksjonen.

Løsning

Vi jobbet hardt for å øke trafikken til nettbutikken, og fra 2021 til 2022 økte vi omsetningen med 41%. Hittil i 2023 (april) har vi økt den med ytterligere 20%.

For å øke besøkstallene til deres fysiske butikk og showroom, brukte vi strategisk markedsføring for å tiltrekke turister på vei til fjellet, og oppfordret de som allerede var i fjellet til å komme ned og besøke.

Vårt arbeid med Ment har involvert bruk av et bredt spekter av kanaler, inkludert Facebook, Instagram, LinkedIn, Snapchat, lokalaviser, Tripadvisor og nyhetsbrev.

Vår tilnærming til Ment’s utfordringer var datadrevet og iterativ. En av de viktigste strategiene vi implementerte var kontinuerlig testing for å identifisere hva som fungerte best. Dette inkluderte alt fra videomateriell til hvilke bilder eller produkter som solgte best. Ved å analysere dataene fra disse testene, kunne vi tilpasse og forbedre vår strategi basert på hva som ga mest effekt i praksis.

Resultatene

41%

Økning i omsetning fra 2021 til 2022

Gjennom vårt samarbeid med Ment, har vi demonstrert hvordan strategisk, datadrevet markedsføring kan hjelpe bedrifter til å tilpasse seg og trives i utfordrende tider. Vi implementerte en rekke tiltak, inkludert kontinuerlig testing og tilpasning av markedsføringsmateriell, for å øke trafikken til både nettbutikken og den fysiske butikken.

Vi er stolte av det arbeidet vi har gjort med Ment, og vi er sikre på at de vil fortsette å vokse. Deres forpliktelse til kvalitet, bærekraft og håndverk, setter dem opp for fortsatt suksess. Vi ser frem til å se hva fremtiden bringer for Ment.