400% ØKNING AV INKOMMENDE LEADS
Hvordan vi halverte annonsebudsjettet for en ed-tech start-up (på bare 6 uker)
– samtidig som gründernes tid ble frigjort i enda større grad slik at de kunne fokusere på kjernevirksomheten
VÅR PASSION ER Å SKAPE VEKST FOR VÅRE KUNDER
Det privateide selskapet og ed-tech start-up lanserte sin første online video tjeneste for kurs i mai 2020.
I starten fokuserte gründerne både på B2C- og B2B- markedet. Målet var å skape en online markedsplass for video- og online kurs i Norge. Drømmen og visjonen til selskapet var «å spre læringsglede og mestring».
Deres drøm og visjon gjorde at vi umiddelbart følte at dette var en bedrift vi hadde lyst til å skape gode resultater sammen med, og deres hårete mål gjorde oss veldig motiverte for dette oppdraget.-
Utfordringen
De to gründerne lanserte selskapet midt under korona- og covid-19 pandemien. De ønsket å komme ut i markedet raskt med enkle digitale løsninger for opplæring, kurs og utdanning på nett. For at bedrifter og enkeltmennesker lettere kunne lære nye ting eller friske opp gamle kunnskaper.
De jobbet hardt med å levere en stabil plattform som enkelt kunne skaleres opp innen online video og e-læring, men slet med å skaffe nye kunder. De brukte en del ressurser på enklere google søkeordsannonser. I tillegg var de aktive med å spre det glade budskap gjennom sitt etablerte nettverk. Dessverre med dårlige resultater.
Løsningen
Vi tok utgangspunkt i en analyse av eksisterende digitale løsninger som nettsider og eksterne søkordsannonser gjennom google.
Først og fremst fikk vi bedriften med på å rendyrke tilbudet inn mot bedriftsmarkedet, B2B.
Vi endret kommunikasjonen fra veldig rasjonell over til mer emosjonelle «hvordan kan vi hjelpe deg» ord og uttrykk. En copywriter vasket språket og gjorde tilpasninger innen SEO.
Resultatet ble en 400% økning i kvalifiserte leads på 6 uker og en realisert besparelse på 50% i annonsebudsjettet i den samme perioden.
Resultatene
+400%
Økning av leads
50%
Reduksjon av budsjett
+175
Nye epost abonnenter
200%
Økning i trafikk